13 Mart 2013 Çarşamba

tarlaya (saksıya) ektim soğan









oturduğum yere yakın pazar var . baharında gelmesi  ile insanın boş bulduğu toğrağa bişeyler atası geliyor. hayatımın bana vermiş olduğu gerek zorluklar, gerekse yaşama biçimi nedeniyle bu tür olaylara giremiyordum. gecen seneden beri hayatım allaha binlerce şükür düzene girdi. bende yapamadıklarımı , saklı kalanlarımı  fırsat buldukça yapmaya calışıyorum.
     gecen hafta pazarda acele acele  dolaşırken soğan tohumu buldum. 1 kilo alsam çok. pazarcı kadının önünde durdum biraz baktım.şekerci önünde bekleyen cocuk misali. sonra utana sıkıla kadına bana cok az soğan tohumu lazım dedim.
kadın tamam gızım  yarım kilo vereyim dedi. o da cok fazla dedim
     250 gr nasıl olur diye sıkıla sıkıla sordum.olur gızım olur dedi. 250 gr çektiğinde onunda fazla olduğunu söyleyemedim.ama ben hala bakıyorum.SONRA BİR KURTARICI gibi başka bir teyze geldi onunda düşüncesi benim gibi demekki o da tezgahın basında durulması gerekenden fazla durdu..bende alacağım dedi al paylaşalım. ÇOK SEVİNDİM ama . 250 gr soğan tohumunu ikiye böldük. bölüm aşamasında satıcı kadın sabırla 140-180 gr arası çok güzel oynuyordu  eşit olsun diye . sonra ben ne yapıyorum diye gülümsedi gr gr   cekemem heralde alın siz paylaşın. tanımadığım kişi ile payştım ve soğanlarımı diktim. balkonumda  birazda büyüdü.

8 yorum:

  1. Çok seviyorum böyle topraktır, bitkidir ne bileyim insanın içini coşturuyor derler ya, uğraşmak istiyor insan gerçekten. Geçen sene balkonumda ben de birşeyler yaptım ama olmadı çok ama çok üzüldüm. Tohumlar hakikatten çok fazla almamak lazım, kurtarıcının gelmesi iyi olmuş, hayırlısı olsun, inşallah daha da büyür ve size mutluluk verirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ GOOOGOOOK BENDE SENİN DEDİĞİN GİBİ GECEN SENE BAYA Bİ ŞEY DİKMİŞTİM OLMAYINCA SADECE YEŞİLLİK OLSUN DİYE EN AZINDAN SOĞAN DİKETİN DEDİM. BYE

      Sil
  2. oh ne ala çok iyi yapmışsınız.. taze taze salatarınıza lezzet verecektir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salatanın içinde çok hoş olur yeişl soğan yedikçe sizi hatırlayacağaım

      Sil
  3. bayılırım toprakla uğraşmaya şimdi sadece saksıda görüyoruz toprağı.ne güzel yapmışınız.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mormenekşe seninde dediğin gibi toprağı 2-3 ayda bir annemlerde yani köyde görüyorum yada karsıdan karsıya gecerken 2 metrelik yol diliminde.sevgiler

      Sil
  4. süper ne güzel yapmışsınız....Afiyetle yiyin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. afiyet olsun şimdiden diyeyim:) bende çok severim toprakla uğraşmayı.Allahtan memlekette annemlerin kocaman bahçesi varda yazları hem hevesimi hem ürünlerini alıyorum bol bol.keyifli haftalar diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil

1