24 Mart 2013 Pazar

DAVUL FIRININDA POHAÇA

DAVUL FIRINI
Davula benzediği için galiba bu isim verilmiş ona . bizim ege bölgesinde her genç kızın çeyizine bu fırınlardan alınırdı. zaten tek marka vardır. ayakkabcılıar arasında tek bir kişi yapar.
benim dönemimde(10 yıl önce falan)  yada bizim kesimde.
 atmayı düşündüm. başkalarına vermeyi düşündüm.
ama büyük olunca yaralarınıda gözden geçirmekte lazımdı.yada diğer fırıınım bozulursa iyi olurdu.
Bu hafta sonu tamda öyle oldu. fırınımın kapağı bozulmuştu.
sütçüden aldığım süt bana çok fazla gelince  dur bundan pohaca yapayım dedim. tarif aramak istemedim. daha önceki yaptıklarım ve tecrübelerime dayanarak bir kiloya yakın süt. 2 çorba kaşığı toz maya. birz tuz biraz şeker.(1 tatlı kaşığı olabilir). margarinim yoktu. 2 çorba kaşığı kadar da tereyağı koydum.
Sonra daha önceden int. görmüş olduğum bir modeli uyguladım. önce yumurtanın beyazı. sonra bolca susam .fırına girmeden önce iki atalama çizgi.
VE SONUÇ

                                          şu aradaki küçücük büçücükler de oğlumun yaptıkları.

6 yorum:

  1. Biz çocukken anneciğimin de vardı. Bu fırın poğaça ve kekleri gerçekten daha güzel pişirirdi. Saklamakla çok iyi yapmışsın. Ellerine sağlık poaçalar harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. EKMEKLER HARİKA OLUYOR ÖZELLİKLE. BYE

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık çok leziz görünüyor poğaçalar, atmamakla iyi etmişsiniz benimde var bende kıyamıyorum atmaya:)

    YanıtlaSil
  4. yok atılırmı bu fırın.annemin ki hala duruyor.20 sene oldu maşallah pişirmeye devam ediyor.öbür son model fırından iyi pişiriyor.ellerine sağlık poğaçalar çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben geldim, ellerinize sağlık. Benim çeyizimde de davul fırın vardı, çok kullanmasam da saklıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Oyyyyy vallahi sabah sabah bir gireyim dedim bloğunuza pişman oldum. Şimdi bol susamlı kaşarlı poğaçayı nereden bulurum ben haha. Yapsam onu beceremem hem hemen yemek istedim... :) Çok güzel görünüyor da ben şimdi mutfağa gidip birşeyler bulayım yemeye haha :)
    Bu arada ben sizin bloğunuza zaten uzun zamandır üyeyim ama kusura kalmayın takibi kaçırıyorum bazen. Yoksa dikiş sever biri olarak dikiş bloglarını kaçırmadan takip etmeye çalışıyorum ama maalesef çok fazlayız gözümden kaçabiliyor.. Bundan sonra uğrayacağımdan emin olabilirsiniz :)

    YanıtlaSil

1