27 Mart 2013 Çarşamba

ÇOCUKÇA DİLLER

bir anne çocuğunun her şeyde en iyisi olmasını ister. ta  ki çocuk  kendini ifade etmeye tam anlamıyla kendisinin  isteyip istemediği alatmaya başlayıncaya kadar.
 dürüst olsun, çalışkan olsun, cesur olsun, parası olsun zengin olsun, arabası , yatı katı, herşeyi olsun, olsunda olsun
ve de güzel türkçe konuşsun
çocuklarımın akıcı ve güzel türkçe konuşması tabiki beni de mutlu eder her anne gibi.
ama hepimizde onların yanlış söylemeleri tam anlamıyla dillerini döndürememeleri hoşumuzada gider.
işte bazı kelimeleri ben düzeltmek istemiyorum bir süre,  nasıl olsa  doğrusunu öğrenecek diye o anların tadını çıkarıyorum ya SİZ.
çocuklarımdan seçmeler sunayım:
teşekkür = tekeşür
yaptım=vaptım
tamam=tanam
abla=avda
yapabilirmiyim=yapabimiyim
babaanne=banne
otobüs=obotüs
EKLEMEK İSTEYENLER YORUM KISMINA ALAYIM,PAYLAŞALIM


8 yorum:

  1. Kızım küçükken muzik sesi duyduğunda gını gını derdi.hâlâ anlamış degilim.gını gını ne demek acaba.sizinkiler de çok tatlıymış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müziks esi duyunca baş sağa sola sallanıyor bizdede

      Sil
  2. benimkilerde aynı ama böyle çok tatlı oluyorlar.bizde de annecim-annemim istiyorum-istiyoyum gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsinin ayrı ayrı ama gercekten tatl bir helleri var allah yokluklarını göstermesinler

      Sil
  3. aaaada epduz:arda efruz
    manne:babanne
    nina:nurhan
    dikta:yekta
    şetey:şeker
    cip:cips
    yüyeyüye:güle güle
    hoşçatal:hoşçakal vs. vs. vs..

    YanıtlaSil
  4. atttaaa diyen bebişlere bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Çocukların o hallerine bayılıyorum konuşturup ısırmak istiyorum:)Benim küçük kızım da ablasına abbuu dell diyor:))

    YanıtlaSil
  6. kaydırak: vuiy vuiy
    kılıç: fin fin merhaba :)

    YanıtlaSil

1