25 Ocak 2013 Cuma

DELİ TAVSİYESİ


Bu aralar okuduğum bir kitaptan alıntı;

Bayezid Bestami’ye , Deliden Veli Tavsiyesi
Büyük Mutasavvuf Bayezid-i Bestami Hazretleri, bir gün tımarhanenin önünden geçiyordu.Tımarhane hizmetçisinin tokmakla bi şeyler dövdüğünü görünce:
-Ne yapıyosun der.
Hizmetçi:
-Burası tımarhanedir.Delilere ilaç yapıyorum, der.
Bayezit Bestami Hazretleri:
-Benim hastalığıma da bir ilaç tavsiye eder misin deyince, hizmetçi hastalığının ne olduğunu sorar.
-Benim hastalığım günah hastalığı .. çok günah işliyorum der.
Hizmetçi
-Ben, günah hastalığından anlamam …Bendelilere ilaç hazırlıyorum, diye cevap verir.
Tam bu sırada tımarhane parmaklığının arasından konuşulanları duyan başka bir deli şöyle der
-Gel dede gel  senin hastalığının çaresi ben söyleyeyim.
Söyle bakalım der Bayezit Bestami hazretleri:
Deli şunu söyler:
-TÖVBE kökü ile İSTİGFAR yaprağını karıştır. KALP havanında TEVHİD tokmağı ile döv.İNSAF eleğinden geçir. GÖZAŞI ile yoğur.AŞK fırınında pişir akşam sabah bol bol ye.
O zaman göreceksin senin hastalığından eser kalmaz.
Bu güzel ilacı öğrenen Bayezid Hazretleri
-Hey gidi dünya hey…Demek, seni insanlar veli diye baş tacı ederlerken, buraya deli diye getirmişler..der ve ordan ayrılır

1 yorum:

  1. deliden veli tavsiyesi kulağımıza küpe olsun, tam bir ders yapabilene:))

    YanıtlaSil

1