14 Şubat 2013 Perşembe

anneanne=ebe

YAŞLILIK ZOR İŞTE
bizim ege bölgesinde eskiden kalma dil alışkanlığımız var babaanneye anneanneye ebe deriz.bilenler bilir.işte ebem rahatsızlanmış.yanına gittim bugün hasta ziyareti. daımın işinden dolayı azıcık yanında durdum ama ilk defa ebemle yalnız kaldımıştım.konuştu baya  güzel güzel. hep aklında ölen dayım vardı. akc. kanserinden vefat etmişti. onun ölümünden önce ilk ölen çocuklarını görmüş rüyasında. onun tahminince dayımı almaya gelmişlerdi. durup durup aynı seyi söyledi. bir anne için evlat acısı .......
üzüldüm ebemi görünce ya...herşey aklıma geldi. hayattan neler beklediğimiz, en küçük şeyde yakınımız kırdığımızı, en basitinden bugün sevgililer günü yok sen ban bunu aldın almadın vs... birçok gereksiz laf kalabalığı gereksiz düşünceler.

7 yorum:

  1. bizim de karadeniz de ebe denir.yaşlılar şimdiki zamanı pek hatırlamazlar.sürekli geçmişi hatırlarlar.benim rahmetli anneannem de öyleydi.hastanıza allah şifalar versin.

    YanıtlaSil
  2. evet. ebe deyince kaba tabir anlaşılır genelde. evet hep eskiler aklındaa

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duydum bunu. İzlemeye aldım seni beklerim bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bu harika isimli kullanıcı seni izlemey almak istedim fakat erişim kullanıcılara açık değil diyen bir mesaj var

      Sil
  4. geçen sene anneannemi kaybettim.kıymetini bilin ki biliyorsunuzdur.evladını kaybetmiş olmak çok başka bişey.benim de ablam kızını kaybetmişti.çektiği ızdırabı ondan başka kimse bilemez biz sadece gözlerinde ve bedeninde gördük.sahip olduğumuz gerçek değerlerin kıymetini bazen bilmekten o kadar uzaklaşıyoruz ki yazdığın gibi gereksiz kelimeler serzenişler..

    YanıtlaSil

1